De opdracht
Het Diabetes Fonds is een Nederlandse stichting die zich actief inzet om diabetes en de daardoor veroorzaakte complicaties te voorkomen en te genezen. Om ervoor te zorgen dat de overtollige suikerinname af zal gaan nemen bij vrouwen tussen de 25 en 64 jaar is er aan ons gevraagd een innovatieve campagne te ontwikkelen.
Probleemstelling
Uit onderzoek bleek dat de doelgroep niet meer opkijkt van de suikers wanneer er een gerecht snel op tafel moet komen. Dit komt omdat tijd voor de doelgroep iets kostbaars is, het belang om op suikers te letten is er niet meer.
Concept
Spoel terug, start gezond.
Met het concept willen we de doelgroep laten inzien dat de snelle ongezonde opties iets zijn waar je geen houvast aan hebt, het is iets onzekers. Dit onzekere wordt door velen als onprettig ervaren. De wat langer durende gezonde opties geven zekerheid, iets wat iedereen uiteindelijk wil.
Het concept speelt in op het moment, dat wanneer de doelgroep haast heeft, er ineens niet meer wordt gekeken naar de verborgen suikers. Met de campagne willen we de doelgroep bewust maken, dat ook al heb je weinig tijd, je altijd kan gaan voor een gezonde optie.
Schoolopdracht // Diabetes Fonds
Samenwerking // Joyce Visser & Sanne Vork
Back to Top